Susan possesses a remarkable vitality and beauty, and wants to live life to the max, like some great adventure. She has just arrived from Atlantic City, after leaving her sugar daddy from whom she has stolen money and some irreplaceable Egyptian earrings. When she gets into New York she reads in the papers that the guy has been offed.
The film holds up to us the lifestyle and the cutural conflicts of American culture. First there are the conflicts between the residental neighbourhoods and a place like Greenwich Village. Then too, it is the story of thwo different kinds of women. Susan, "the bad girl" and Roberta, "the good girl", a prisoner of her life-style who wants out.