The film deals with a love triangle involving people with little to recommend them. It is a film of black humour which gradually acquires an ever more sombre tone. the man is Charley partanna (Jack Nicholson), an Italian-American, onde of the Prizzi's hired thugs. The women are Irene Walker (Kathleen Turner), a killer-for-hire as well, though he does not know this; and Maerose Prizzi (Angelica Huston), "Padrino" Prizzi's daugther, who is not at all happy with the idea os losing Charley's love to the hands and kisses of another woman. Complications arise when the two lovers receive orders to kill each other.