The Thief of Bagdad is an American film by Raoul Walsh, made in 1924. The film belongs to the genre of oriental adventures and was produced by and stars Douglas Fairbanks. The clever technical tricks are outstanding, and caused a sensation at the time. The film was made after the scenographic impact caused by the new German cinema, and in it the sets and designs, the work of William Cameron Menzies, were of prime importance.
The story comes from The Thousand and One Nights, the work wich inspired the screenplay written by Lotta Woods and Douglas Fairbanks. The photography is the work of Arthur Edesson, and it is acted by Douglas Faisbanks, Julianne Johnson, Anna May Wang and Brandon Hurts.
This masterpiece of the silent cinema will be accompanied live by the outstanding composer Carl Davis, at the 33rd edition of this Festival.