Roman Chalbaud
Sordiness. Covering the holes in the walls ater pieces of a tin and old car license plates. On the bed the Brave Man and his wife, the fat Luisa. In the cradle, curled up, sobbing, eunice, the couple's daugther. She is a place and rickety child. The Brave Man gets up. He goes to the factory. He stands before his machine, enormous and metallic. At midday his wife tells him that to save their daugther they must move, as the doctor has advised. The Brave Man goes back to work. He is told that a fellow worker was able to buy a house with what they gave him after he lost a hand in an accident. The Brave Man looks at the knife. He looks at his hand and thinks of his daugther.
A congressional supernumerary has a strange adventure one morning: first he is mistaken for a representative of the people, later iwth another representative, then with an extremely popular deputy, and in the end is lifted up on the shoulders od countrymen, workers, beggars, women and children.
The Rithm Angels are five boys united bu the same common condition: that of having nothing. "Chamito", "Mocorroy", "Mi Pana", "El Tigre" and "El Chivo" form a musical group, with tins and utensils, that pours itself into songs full of life, love and hope, In a world in which it is possible to barted a piece of cheese for a piece of dream. On the outside, the other world goes on ignorant of the madness, the daring, of those who want to live life till they drop. "Only the insane, children and lovers are saved", says one of the story's characters as he goes off, forgetful of his poverty, transported to a world where peace and happiness reign.