Pedro Zamora, an ex-guerrila-figther, returns to Caracas after ten years of absence, deliberately taking up lodging in the boarding house Hecce Homo (sic). His goal is to seek revenge against Diego Sánchez, former chief of the political police who murdered, with the help of his agents, several of Zamora's fellow figthers. Diego Sánchez is now the owner of the boarding house. The clandestine organisation no longer exists. Zamora's revenge is, after so long, of no political consequence. Yet nothing can dissuade him from his idea, neither Angela's love not the affection of the eccentric individuals who live in the boarding house. A final meeting between the two men seems inevitable.