Roman Chalbaud
Citizen safety has become an alarming problem. In an area near the capital a woman is raped and murdered. The victim is the sister of a priest, so the concerned clergy decides to take a hand in the matter. The bishop goes to the Minister of Justice, who in turn insists that the Chief of Police puts his best men to work on the case. The inquiries begin and the police run into various obscure elements: there are no signs of violence in the house, the murderer attacked only the victim, robbery is discarded as a motive an no neighbour heard the slightest noise on the night of the crime. The chief inspector concludes that the victim and murderer knew one another.
People are investigated in terms of whether or not they might have a disease suffered byt hte victim, and perhaps the murderer, and contact is made with the boyfriend of the victim and with a former lover. Through interrogation an interesting fact is learnt about the dead woman's brother: Father Cuzati, a violent and aggresive man who had a strange relationship with his sister. Little by little suspicions will give way to a clearer reality. The contradictions in the priet's first statements lead chief inspector Leon to the assumption that the guilty party is cuzati. From this results a confrontation between the judicial and the ecclesiastical powers.