Dan decides to assassinate the President of the United States. This personal is the only response he can think of to the crime of Vietnam. The political organisation to which Dan belongs is opposed to the plan, warning him that they are going to take any and all measures to frustrate it. The people who surround him adopt differing postures of support and condemnation of the action. Meanwhile the plan takes shape. The police may know all about if form the start. Perhaps they are only waiting to capture him, but once the plan goes into action, not can stop it till the end.