Winter Soldier documents the investigations carried out by the "Vietnam Veterans Agains the War" in Detroit during the summer of 1971. Thoughout this investigation 125 veterans give testimony on the atrocities of the war. One man said: "It was like a hunt and the enemy were animals... We cut off thei ears and exchanged them for beer... The man on the street here is too occupied putting anti-freeze in his car... we had to sing the Marine Corps Hymn and we prayed every night in camp... yes, we did... We pushed the enemy out of helicopters. They weren't supposed to be humans to us... I carried a pistol around for six months after my trip home... Some of us beat this little kid to death just for a laugh, 'cause that day we were a little bored".