A Russian film about the events in Vietnam. Material from the Russian State Cinema Synopsis, cinematographic files and foreign newsreels have been used. Several times during the film, these words by President Ho shi Min are repeated: "Let out mountains, rivers and men be preserved. After the war se shall rebuild our country and make it ten times more beautiful than it is now".