A selection of pictures and human testimonies about the last sieges in Vietnam in little more than a hundred years. First it was France, then America and later the millenial enemy: China. The invaders completely ignored the culture and life of thousands of people. However there are still withnesses living from the horror that their country has had to suffer due to colonial, egocentric and proud politics.