In North Vietnam, the village of Cao-Xa, a Catholic village, is attacked by the forces of the Vietcong. When its priest, a Spanish Dominican, is made to leave the village, all of the village inhabitant decide to share his fate and follow him. Their fight becomes one of continual hardship.
At the same time, a youth belonging to the national Liberation Front of South Vietnam fights the government army and guards the Cambodian frontier to keep it open for the infiltration of men and material.