Caso cerrado tells the story of Cesar's moral downfall. At the start of the film he posseses everything: love (he is married to Isabel) and a job with which he lives well (he is the Director of a Banking Society). Within a short time of the wedding, Cesar discovers discrepancies in the bank accounts and asks for an auditor. In the beginning, certain fraudulent activities are discovered which are attributed to some Bank Directors. These accusations are later put down to Cesar who is charged with Embezzlement. At that moment Cesar is living in France to escape from serving his Military Service as he is a conscientious objector. When he learns about the accusations he returns to Spain and gives himself up to the judge who tries to prove his innocence. The situation gets more complicated when Cesar is sent to prison. It is evident that the Bank Directors are trying to put all the blame on Cesar so that their own fraudulent actions are not discovered. Meanwhile, a journalist from the TV manages to get hold of some film of an interview between the judge in charge of the case and one of the Directors.