When Annick Lanoë shot Les Nanas she was "trying to depict that world of women far removed from the male sphere. I just love the secrets of the kitchen. The things women talk about while they wash the dishes!". Men, on the other hand, hardly appear at all in the film. They are, however, the topic of conversation for the film's character, between laughter and crying. Charlotte asks herself: "My friend say I'm strange. I want a husband and kids. Is that normal?". Christine: "Have lived with Robert for seven years. We adore each other. Iknow he has had a lover for six months. Should I brake it off?". Evelyne: "I left my husband when I met Roberto. He was living with Christine. the worst of it is that he doesn't want to make a choice, he wantis both of us. What should I do?". Françoise: "I live with Philippe, a photographic journalist much younger than myself. Do I have to support his lovers too?". Antoinette: "First Philippe was crazy about me. Now that I'm pregnant, I need him even more and that annoys him. What do I do?". Eliane: "I slept with Robert. Making love is like hacing a drink or having lunch. Is it unromantic to care about oneself?". Mariana answers all these anxious questions with: "Ah, women! Always crying over men! The body! You've got to use the body". Not just your head!".