This is the first part of a trilogy by Alex Corti (followed by Santa Fé and Welcome in Vienna, presented in the official section). This picture recounts the adventures of the young Ferry Tobler, sixteen, who lives in a modest Jewish neighborhood in Vienna with his father, the owner of a small clothing shop. Ferry sees his adolescent dreams suddenly interrupted by the rise of Nazism in Germany, the occupation of his country and the arrest of many neighbors.
His father dies en route to a concentration camp and Ferry flees through Europe with two friends, finally arriving in marseille from where he escapes to America.