Kangaroo, D.H. Lawrence's story of love, violence and political intrigue is based on his personal experiences in Australia in 1922.
Famous writer Richard Somers and his wife Harriet, flee the wreck of post-war Europe in searach of a freer, more tolerant world in which to build their marriage. In a cottage looking over the boundless Pacific Ocean, they believe they have found their dream, but fate plays them a dark card.