On March 23, 1978, Michael Recanti, an outstanding figure in the student movement of May, 1968, commited suicide by throwing himself under the train. Why did he choose such an atrocious death? Why do it at thirty years of age? Roman Goupil, friend and comrade of Recanti, dealt with this matter by putting together two documentaries, shot for the most part from 1965 to 1975. These films comprise an intimate diary about two involved young men and a historical documentary of May, 1968, whose 2oth anniversary is just around the corner.
Mourir à trente ans received the Caméra d'Or at the Cannes Festival in 1980 but even before its release, it was awaited with a hoale of revelation.