Ireland, 1920: the rebellion in the South and West against British oppression is gaining force quile life in Belfast seems to pass with ominous tranquility.
Safe within the walls of her father's mansion, a rich shipping magnate, Connie is unaware of what transpores inthe outside world. Partially paralized in one of ther arms, Connie lives in a state of semi-conciousness which includes hallucinations.
The situation deteriorates further, and pushed to the limit by these painful circumstances, she re-enters the world and sees that all her nightmares about war are not as bad as everyday reality.