A truck driver makes a trip to the norht of Morocco witha a cargo of dates. On the way, he meets a wide variety of people, some of whom wants to take advantage of his good nature. With the route and the trip as a pretext and the encounters as a point of reference, Le grand voyage developes as an allegory about disposession.