For this film Luise Rainer was awarded the Oscar for the best actress. She also won the Oscar for best photography.
Farmer Wang Lung, so poor that he can only aford to marry a slave O-Lan, starts with his wife, a life of struggles against nature, always hostile but always sacred. O-Lan has several childreen whom they can hardly feed. A terrible drought that forces them to eat anything, even soil, puts an end to their resistance, both physical and moral, an they decide to emigrate to the city, but even there, famine spreads. One day O-Lan gets involved in a demosntration and is dragged to the Governor's Palace where she gets beaten by the Police and left abandoned and unconcious. She wakes up all alone in the Palace and finds a bag thanks to such an unusual find the family goes back to their home town but this time as rich farmers.