After spending several years completing their education in France, Gilberte Brigard and her sister Louise go back to New Orleans. Louise is looking forward to marrying Georges, someone she has been in love with sice she as a little girl. Georges is a well known lawyer. Louise soon guesses that Georges has become fascinated by the sound made by the silk of Gilberte's dresses (that is why they call her Frou-frou). Georgers marries Gilberte, they have a child and soon the marriage becomes a disaster, their whole house is a mess and Georges with his wife's permission, asks Louise to go and live with them. Gilberte likes the idea but when she relizes that even her own son loves Louise more that he loves her, she decides to escape with André and live somewhere in the North. But Frou-Frou, a very delicated woman, falls ill and they decide to go back to New Orleans.