With this film Luise Rainer said goodbye to MGM and practically to the cinema itself and she did so grandly as her work in this film is that of a great actress.
Louise Mauban is a frail, delicate, lowels and penniless girl, her only dream is to become an actress. A theme that compils her to work nightshift in a factory to be able to pay for her classes at a Dramatic Art School. She feels out of place among her workmates and she sometimes has to pretend and even to lie.