Lockwood, new tenant of The Grange on the moors near the sinister old house Wuthering Heights, decides to call upon his neighbours. It is hardly the happiest of experiences. Wuthering Heights's hosts are unwelcoming; reluctantly allow him a room for the night when a storm makes his return impossible. After a terrifying night, Lockwood's housekeeper telss him the secret of Wuthering Heights.