The year is 1914. the soldier Miguel ángel, suposedly involved in the killing of fourteen federal guards, escapes the whip of Captain Medina. During a redezvous with his friends Tiburcio, Melitón, Martín and the Perea brothers, a decision is made to join Pancho Villa. They find Villa in a train distributing corn to the poor people.