The year is 1915 the revolutionary general Alvarado arrives on the Yucatán peninsula in order to confront a separatist army sponsored by the local oligarchy which hopes to gain independence from the Federation in order to pursue their own interests... Alvarado defeats his opposition and takes power in the Yucatán.