In 1950, at the Eastern Plains of Columbia, an armed rebellion broke out against the conservative Goverment of that time. "La Chulavita", police of the regime, and "Los Chusmeros" liberal guerrillas were in confrontatoin. One of these wuerrilla groups was being followed by the Goverment forces. However, one of the guerrillas has, travelling with him, a mare wich has just foaled , adn the foal itself. This canges the position of the rebel group, and a human conflict due to the presence of the doal develops.