Jacques Tourneur
In the desolate Germany of the immediate postwar period, four men (American, English, Russian and French) come together by accident on the Berlin Express and join forces to save a German scientist threatened by a group of Nazis. One of the four men is a traitor, but the Allies win out just before the falling of the Iron Curtain which divides Western Europe into two hostile camps, only one now supported by its former Eastern allies.