Jacques Tourneur
A gaucho decides to resist the occupation of the pampa by Americans in the act of installing a railroad. He becomes the leader of a band or partisans. A young Aristocrat that's in love with him makes him see the futility of his struggle and convinces him to turn himself in to the police.