Jacques Tourneur
An American scientist goes to England to attend a congress on witches, and invetigates, via a series of accidental events, the reality of demons and those who follow them. With the help of the police, he defeats the leader of a sect of demonists, although he doesn't end up proving that his ibservations and activities really took place.