A group of shark fishermen live close to the mouth of a river. Among them is a man whom they all respect and love, who is a prominent figure by virtue of his bravery and intelligence, his zeal for improvements, and above all his sense of justice. In order to ensure the survival of Manela, a young half-Korean and his intimate friend, Aurelio gives her family a small boat and a net which he buys on credit.
Life is hard for Aurelio, who works without rest and suffers in order to put together a little money for his family in the city. Suddenly, his routine is upset. Sharks start escaping from the nets that he puts out at dusk. One night he discovers a that a man is stealing them from the nets after they've died. aurelio takes his revenge and gets his money. He goes back to the cory, but becomes un happy within a few days and realizes that it's not his world. He is a shark huntere, and besides, he now knows that he loves Manela. Thinking in terms of justice, especially for himself, he decides to go back to the coast. There he finds that the people missed him and are glad he returned.