Luis César amadori has repeated the formula of Dios se lo pague in this film which was also an enormous success all over America, although more so because its predecessor than for its own merits. Based on a novel by Manuel Gálvez, the film is about a melodramatic and gloomy television series played by a socially resentful man (Arturo de Córdova), and a reformed sinner (Zully Moreno). The film is extremely similar to delirious tear-jerking Mexican soap operas.