This was the first film made by the documental School of santa Fe, founded by Fernando Berri in 1956. The film is conceived and produced in the form of a social investigation in the outskirts of Buenos aires. On the screen, images and character from a working class suburban district file past. The film shows, with simplicity, the condition in which people fron this area live. Tire dié is an attempt at democratizing this kind of documentary, giving a voice and an image to sectors of a society which have, until now, been ignored.