The film presents the rearguard created by the "Frente Farabundo Martí para la Liberación Nacional" FMLN), and shows the political and military progress which has been made since 1980. There is now a medical system for the civilian population which didn't exist previously, schools, sports facilities, cultural activities and the organized production of cereals and sugar cane. The film reflects the aims of the salvadorian revolutionary movement, talks about how it sees the new society and highlights new battles which will have to be fought once freedom has been achieved.