Clodomiro the "compa" (friend), a caricaturistic personality, explains to the public how the Nicaraguan economy functioned diring the Somoza era. He describes how the war destroyed a large part of the country and that the fundamental objective of the present economy is the reconstruction of the country and the redistribution of wealth.