In his sermons, Father Manuel insists that everybody go to live in the interior of the country, far from the coast. This, according to him, is the only way to avoid dealing in contraban with heretics and he does everything possible to convince the Governor of the necessity to move. Against Father Manuel are the interest of the inhabitants. Juan Contreras, is aware that, in reality, paradise doesn't exist, but he doesn't want to resign himself to a life with no meanin to it which implie figthing, mans way of demonstrating on earth. He stops looking for paradise but instead starts trying to contribute towards one...