Medium-length film whose theme is the use of children as domestic employees in Haiti, which constitutes a new form of slavery in rural areas. Anita, a 14-year-old girl, is the maid of Mme. Baptiste and his daughter of the same age, Choupette. Mme. Baptiste is dedicated to selling food at the door of the largest foreign company in the country, Ryenold's Mining. Mme. Baptiste is harsh with Anita, while his daughter is not insensitive to Anita's fate, and defends her. Choupette is the victim of a nervous breakdown and sees various symbols of the powerful forces of Haitian politics.