In order to film La tierra prometida, (the story of a peasant uprising in 1932, after the fall of General Grove's Goverment, which proclaimed Chile to be a Socialist Republic), Miguel Littin looked for, found and tlaked to the survivors of this tragedy adn their children, travelling around the area where the events took place. Littin has chosen the tale of one man in particular, who lived through the massacre carried out by the Chilean Army and based the film on his story. The mixture of a documental style with the unreal stemmed from this direct contact with the protagonists, the survivors of this drama, and the combination of red-hot, true, imaginary and magical events which they related to Littin, all contributed to the script.