Five children form the "favelas" (slums) occupy the best places for selling their peanuts in Río de Janeiro between themselves. The film exhibits, from a poor persons point of view, the possibilities which the future comparison with that of the middle and upper classses. This was the first episode in a series on living conditions in Río de Janeiro.