In a fishing village on the Bahía coast, "pai de santo" keeps the population under control with strong superstition. Aruan, a young boy chosen by Yemanjá (God of the Sea) cannot have sexual relations but Firmino, a black man who has returned from the city, fights agains the exploitation to which his friends are submitted and decides to demonstrate that Aruan is the same as all the other men. To this end, he enlists the help of a prostitute who seduces the young boy. After making love, Aruan loses his powers and brings bad luck to his family. He emigrates to the city and the prostitute commits suicide.