The guerrilla movement agains the Batista dictatorship is maintained mainly by farmers. The motives which push Manuela to join this revolutionary movement are typical: her home has been razed to the ground, her mother assassinated and she has a thirst for vengeance. The film follows the progress of this peasant girl through armed figthing until her death and can gradually see how she is progressively adding new elements to her vengeance and how this is obliterating her more solid instincts.