During the first decade of this century, British companies installed north of Santa Fe province created a veritable feud for the felling of trees from which a tannin used in curing skins is extracted. This commercial and spoliating empire which had no respect for social laws and corrupted officials, and which subjected its workers to total slavery, was dismantled when business got slack, leaving whole villages abandoned and the land exhausted. In three episodes set in different periods, form the beginning of this explotation by the company until its leaving, this film describes the drama of the workers, their attempted strikes ferociously put down, and the multitude of interests manipulated from abroad.