This films is centered on the frienship of two women who were born and brought up together in a suburb south of Buenos Aires. In the mid-1940s the two young girls swear, whilst watching a romantic film, that they will become actresses. The years pass and one of the girls, Raquel, becomes a famous actress. The other one, Maria, stays in the specialized labourer and childhood friend. Maria is a traditional mother who loves her home and her children.
The historically dark period of military power arrives in 1976. Repression comes knocking on Maria's door when her eldest child is kidnapped. In her desperation, Maria turns to Raquel for help. This experience not only increases the sentiments and friendship between the two friends, but also underlines the growing differences between them.
Raquel is obliged to leace the country; she is exiled to Germany. Raquel lives submerged in the nostaldia of loved ones and places she has left behind whilst Maria, at home, transforms the suffering and fears she felt when her son disappeared into strength and opposition agains the dictatorship.