The story starts in a desolate world of ice. a phantom boat calmy moves over the water. This boat takes Mary Shelley to an encounter with her "creature": the monster of Frankenstein.
London, 1816: Mary and the poet Shelley escape and go to a meeting with Lord Byron whom they find exiled on the shore of Leman Lake Clara, Mary's stepsister and Lord Byron's lover, accompany the couple. The Shelleys, Clara, Byron and Polidori, Byron's friend and personal secretary spend their days rowing on the lake. They all maintain passsionate love/hate relationships. Plidori gets jealous over the growing fridnship between Shelley and Byron; Clara, on the other hand, feels humilliated and unappreciated by Byron. Amidst this stormy atmosphere, we see for the first time the "creature" whose fateful influence extends over all of them immediately.
The death of Polidori, who is found hanging one night, puts an end to the happiness of Villa diodatti, thus provoking the return to London of the Shelleys and Clara, who is expecting Lord Byron's son. Only years later will she meet the poet again, and then in the decadent palace where he leads a dissolute life.