On 8th August, 1945, foreign traders, American prisioners, some civilians of no use to the military service and many women separated from their husbands because od the war, are all living together in Nagasaki. In spite of constant bombings and the difficulty in finding provisions, the population tries its hardest to lead a normal life. They get married, love affairs flourish, children are born, old people die. All dream of the day when the wat will end and they can go home to their loved ones. However, ont eh 9th day at 11 o'clock in the morning, a curse falss from the sly which will destroy millions of dreams.