In this story, as in all respectable love stories, however simple they may be, there is at least one triangle: Pedro, Juand and Maria live in a world not entirely unknown to us making us sympathize with them, share their sentiments, suffer and be happy with them helping us to keep our distance from them. The story takes place in 1913 in Matanza city, a hundred kilometres to the east of Havana. Two young lovers, each on their own iniciative and without the others knowledge, contract the services of a penman in order to communicate their sentiments to one another through letters which he writes. Little by little, the penman's sentiments become stronger that his will providing the eternal truth: that you can't trick love.