Tom, aged 19, falls in love with Magdalena, aged over 30, a neighbour across the street. Every night Tom clings to a telescope to watch Magdalena's apartment and the men, who come to her. Sometimes he gives her silent telephone rings or sends to her false notices from the post office where he works, or he delivers a milk bottle to her soor-step only to hear her voice. Finally they come together, and he tells her al about it.
Magdalene is baffled because she no longer believes in love. The fact that tom is in love with her just cannot occur to her. Eventually Tom fails in what has come so easily to Magdalene's other men. Magdalene accepts tom's failure as natural, but for him this is a real tragedy. So Tom locks himself up in his apartment and cuts his wrists with a razor.
Now, magdalene watches Tom's apartment through the binoculars, her intuition telling her that she may have lost something important. She jumps to her feet at dawn and the sound of milk bottles and she goes to the post office to find tom absent from work. Finally they meet again, Tom with his wrists bandaged all over and Magdalena reealizes that it is hard to reverse the course of events, even if it is only love.