This story begin son the day that Manuel becomes sad looking at a design on a plate. Nothing had happened to him and nothing worried him, buy suddenly he goes catatonic before this fine Sevillian plate. Perhaps the drawing brought him some recent memories withou his knowing it.. the image of Rocio, a girl he had gone out with three of four times before she dissapeared form homre.
While sitting in the dentist, wrapped in discomfort and pain, Manuel sees a dancing couple on the terrace opposite... but no, the man is pushing the woman towards the edge... they struggle... Manuel tries to rise and the dentist cut his gum, holds him, and takes his protestations as demonstrations of pain, telling him to be patient, that he's almost finished. Meanwhile the woman falls over the edge and the man disappears. Manuel has been a witness to murder.