Doc lives on the frontier between Europe and the Third World. Ten years ago, during the war in Africa, he caught an ilness. The official diagnosis is cholera, but Doc knows the real name of the disease: hopelessness. He tries to forget his lost ideals with the help of a bottle. On the other side of the woekd lives Jimmy, a boy crazy about motorcycles. He discovers a letter from his father, who he tought had died with his mother. He climbs on the bike and goes to find him. Their two lives are destined to cross.