The film is adapted from the novel Xiao Xiao by the famous writer Shen Congwen. The novel was published half a century ago and has become famous as an elegantly written love tragedy.
Xiao Xiao is married to a child husband, but later she falls in love with the young farm hand who works for her family, and not long afterwards, she is pregnant. Afraid that their love affair will be exposed, the young farm hands rund away. The family is kind to Xiao Xiao, and allows her to bring her little boy up as her husband's younger brother. On her son's wedding day, Xiao Xiao is asked to sleep with her husband who has just graduated from school in the city.