ELOY DE LA IGLESIA
Roberto Orbea is in prison for belonging to an illegal left-wing party. There he meets Nes, with whom he has a homosexual relationship. On getting out, he finds that his party has been made legal and is elected deputee. The extreme right-wing prepares a campaign of slander against him based on his homosexuality. But in the end it is Roberto himself who decides to publicly assume the truth about his sex life.