ELOY DE LA IGLESIA
Leandro, an unemployed worker, and "Tocho", his young pal, decide to rob the tobacconist's shop run by Mrs. Justa. Inexperience leads them to misjudge the stong character of the owner, who manages to spoil their plans and attract the attention of the whole neighbourhood. The thieves take Mrs. Justa and her niece Angeles as hostages and lock themselves in.